Odborné poradenstvo

Výber matraca

Možno si myslíte, že výber matraca je hala-bala. ÁNO, niektorí to takto urobia, a potom sa čudujú, že poriadne peniaze sme dali za matrace a sú k ničomu,
ale však zvykneme si. Lenže po čase sa to prejaví, a potom je problém na svete alebo lepšie povedané v chrbte, alebo celom človeku!
Prečo je to tak?!
Na trhu je momentálne veľa rôznych matracov. A ktorý je ten dobrý, ten pre mňa? Po dlhoročných skúsenostiach môžem povedať, že ten je dobrý, ktorý je nastavený priamo zákazníkovi, tj. váha+zdravotný stav je rozhodujúci faktor, ktorý ovplyvňuje, aký matrac bude pre mňa ten naj.
Dá sa to, ale treba sa vyznať a mať intuíciu v obore.
Každý zákazník, ktorý príde k nám sa nemusí obávať tzv. "kúp a vypadni", ale dostane sa mu top odborného poradenstva prevereného rokmi.
Spánok je dôležitý, to každý dobre vie, preto nebudem rozoberať, či treba spať, alebo netreba, ale to na čom spíme, má svoju váhu, verte mi.
Človek vydrží bez jedla nejakú dobu, aj bez vody sa to dá, ale bez spánku prichádza poriadny prúser v oslabení celého človeka od hlavy až po päty! A tu sranda končí.
Rozhodnite sa sami, kde kúpite ten svoj matrac a aký ho vlastne kúpite, keď Vám o ňom ani nič poriadne nevysvetlia! A to nehovorím o tom, že ani predavač nevie, čo predáva. 🙁 smutné,ale toto je realita dnešných hypermarketov a im podobných.
Zničiť kvalitu a dať kvantitu!!!
Takto nie! Priatelia, buď to pochopíme, že treba byť človekom stále alebo to bude len a len o farbených molitanoch a v konečnom dôsledku na to doplatíme všetci.
Na záver Vám ponúknem vyskúšať si nás v obore, a preto neváhajte nás kontaktovať.
Info je v sekcii-kontakty.

Prajem Vám stále dobré rozhodnutia.
s pozdravom majiteľ firmy Slavomír Smorada.


Čo by ste mali vedieť?

Tretinu nášho života strávime v posteli.

Kvalita spánku závisí do rozličných faktorov ako sú naša duševná a telesná stavba, okolím podmienené okolnosti, biologickostavebné podmienky, spálňa, a samozrejme vhodná posteľ, sú podstatné podmienky, ktoré rozhodujú o kvalite spánku.

Počas noci zmení spiaci človek až 70 krát svoju polohu v spánku.

Noc za nocou vydá spiaci človek priemerne okolo 700 ml tekutiny, z toho skoro pol litra prejde cez povrch tela priamo do pyžama a do postele. Za 10 rokov je to približne 1200 litrov.

Medzi 24 pohyblivými stavcami ležia elastické, tekutinou naplnené platničky. Pôsobia podobne ako tlmiče proti nárazom v aute. Najlepší čas na ich regeneráciu je noc, lebo platničky prijímajú najlepšie v odľahčenom stave výživné látky z tekutín.

Hĺbka spánku sa mení v štyroch stupňoch, od ľahkých cez stredné, prvého hlbokého spánku až ku hlbokému spánku. Niekedy pri potrebe spánku uplynie za noc 4-6 takých 90 minútových rytmov.

Čím sú naše časy spánku pravidelnejšie, tým prirodzenejšie prebieha tento komplikovaný mechanizmus telesnej a duševnej regenerácie.

Iba ergonomický matrac, ktorý tlak váhy tela rovnomerne rozdeľuje a chrbticu ideálne podporuje, umožňuje zotavenie chrbtice. Ak je matrac príliš mäkký alebo tvrdý, umiestni sa chrbtica proti jej prirodzenej forme. Následky sú svalové napätie a bolesti chrbta ráno.

“Klíma izby” vo vašej spálni je dôležitá pre nočné pohodlie a pre kvalitu spánku. Izbová teplota by mala byť približne 18°C, ale môže byť i 20°C u teplomilných ľudí. Dbajte aj na správnu vlhkosť vzduchu. Vyhovujúci obsah kyslíka sa dosiahne prostredníctvom pravidelného vetrania.

Stres a jeho účinky na telo a nášho ducha môžu značne ovplyvniť kvality spánku a zaspávania.

Výskumníci spánku považujú za možné, že z prúdových vedení a elektrických spotrebičov ako telefóny, televízory, posilňovače, mikrofóny atď. vychádza tzv. elektrosmog. Elektromagnetické polia môžu negatívne ovplyvniť spánok.

Prikrývka by mala byť prispôsobená tiež ako oblečenie k ročnému obdobiu: na zimu teplejšiu prikrývku ako na leto. Nočný chlad môže viesť k svalovému napätiu tela. Tiež príliš teplá prikrývka vedie niekedy k tomu, že sa spiaci človek v noci potí a v spánku prikrývku odhodí. Nielen podchladenia a napätie sú následky, ale tiež každé krátke prerušenie spánku.

Najbežnejšie sa pri sťahovaní do nového bytu volí pre spálňu najtichšia miestnosť. Umiestnenie postele by malo byť volené tak, že strana hlavy nebude hraničiť s vonkajšou stenou, rovnako by mal byť zachovaný odstup približne 1 meter od okna, aby telo nebolo vystavené prúdeniu vzduchu.

Stavba jadra matraca má na jednej strane ergonomické funkcie, t.j. musí podoprieť telo a hlavne chrbticu, na druhej strane musí byť v polohe, aby udržal klímu postele v ideálnom stave.

Keď ostane vlhkosť v matracoch, poduškách a prikrývke a nemôže uniknúť cez permanentnú výmenu vzduchu, človek nemá iba dojem, že je posteľ stuhnutá a studená, vznikne tiež vlhko-teplá posteľová klíma, ktorá prispieva k tvorbe mnohých chorôb a reumy. Každá časť postele by mala byť urobená tak, aby sa mohla vykonať výmena vzduchu.

Čím lepšie umožňuje konštrukcia postele matracu dýchať zospodu a bokov, tým lepšia je výmena vlhkosti. Tiež plocha, na ktorej matrac leží hrá určitú rolu: Čím väčšia je plocha (tiež v horšom prípade prechodná doska alebo na zemi ležiaci matrac) tým menšia je výmena vzduchu na spodnej strane matraca.

Ideálna klíma postele sa podporuje predovšetkým tým, keď matrace, obliečky matracov, prikrývka a nočné prádlo sú vo veľkom množstve vzdušné a vlhkosť môže byt odvádzaná von.

Teplota vnútra postele by mala byť podľa ročného obdobia medzi 28°C a 32°C. Ale aj cez deň môžete urobiť niečo dobré pre vašu posteľ. Dennodenné, pravidelné vetranie spálne a prikrývky by malo byť samozrejmé. Postlatie postele s dekoračkou hneď po vstaní vyzerá síce poriadkumilovné, zatvára ale pach a vlhkosť, až kým nejdeme opäť spať.

Pre zabezpečenie správnej a optimálnej ergonomickosti a vzdušnosti musia byť matrace a rošty presne na seba napasované. Ideálna podpora pod matrac je vzdušný lamelový rošt.

 

Správne rozmery

Správna šírka postele

Samotné postele by mali mať šírku najmenej 90 cm, manželské postele najmenej 180 cm z dvoch osobitných, individuálne prispôsobených roštov a matracov. Tak sa zabráni tomu, že pohyby partnera, ktoré sa prenášajú cez osobitný rošt, by mohli rušiť spánok.

Správna dĺžka postele

Platí pevné pravidlo, že veľkosť tela + min. 20 cm slobody pohybu pre hlavu a nohy = ideálna dĺžka postele.
Správna výška postele

Odporúčaná výška postele je 48 – 60 cm v závislosti od výšky užívateľa. Posteľ v komfortnej výške uľahčí hlavne starým a chorým ľudom pohodlné vstávanie a ukladanie sa.

Odborné poradenstvo – pýtajte sa

SPÁNOK LIEČI / MATRACE, ROŠTY, POSTELE
Gaštanova 10 (sídlisko Tarča - oproti Domovu dôchodcov), 052 01 Spišská Nová Ves
GPS: 48.935566, 20.561347

Otváracie hodiny: Po - Pia: 10:00 - 17:30, So: 10:00 - 12:00
Telefón: (+421) 908 304 818 - Orange, (+421) 53/44 112 56 - Telecom
E-mail: info@matracerostypostele.sk info@maroppo.sk

http://obchod.matracerostypostele.sk/